Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Ach ty rozchody. Bývají častokrát bolestivé a jen málokdy se obejdou bez vášně a emocí. Je tomu, pravda, už nějaký ten pátek, kdy se uzavřela kapitola KYUSS, ale že žádná rána není vždy zcela zahojená, dokázaly nedávné tahanice ohledně jména KYUSS LIVES!. Pod tímto vystupovala sestava bývalých pouštních rockerů, pochopitelně okleštěná o Joshe Hommeho, jenž spolu s bývalým basákem Scotem Reederem napadli u amerického federálního soudu jméno až příliš nápadně připomínající kdysi úspěšnou a zavedenou kapelu. Z těchto nedávných údálostí je až příliš zjevné, že na nějaké skákání si do náručí to mezi těmito rozkmotřenci v nejbližší době určitě nevypadá.
Mír jako poselství směrem ke druhé straně? I tak by jsme mohli interpretovat název nové desky skupiny, jež se z výše uvedených důvodů rozhodla ke změně názvu. VISTA CHINO nepojí s již poměrně dávnou minulostí KYUSS jen jména trojice jejich bývalých členů. Poslech desítky písní alba "Peace" totiž navodí i další otázky, z nichž tou nejdůležitější bude, zda-li je vůbec smysluplné vypravit se na pouť proti proudu čas.
V hudebním světě je to bezpochyby možné a často se tak, pravda s poněkud střídavými úspěchy, i děje. VISTA CHINO nás z roku 2013 teleportují minimálně o 20 let nazpět. V zahuleném klubu někde poblíž jedné z mnoha pláží v širší anglomeraci Los Angeles už na pódiu zvučí partička nepřítomně se tvářících týpků, kteří to však zanedlouho rozbalí s takovou grácií, že většina z přítomných okamžitě odloží lahve větrajícího piva, které do té doby svírali v ruce v očekávání další z obyčejných a nudných lokálních kapel, a pustí se do divokého tance, bude-li možné to tancem vůbec pojmenovat.
Jsou na světě skupiny, a není jich málo, které takříkajíc nestárnou. Do tohoto seznamu si připišme další, byť je tady řeč teprve o "debutové" nahrávce. Všichni však už víme, jak se věci mají. Je však tématem k polemice, jestli tohle drhnutí dřevního stonerrocku dokáže být v dnešní době konkurenceschopné. Světe div se, může. Máme sice co dělat s po všech čertech kompletním datadiskem k dnes již legendárním album KYUSS, ale to něco, co tyto dělalo skvělými demonstracemi odvázaného rocku, je tady stále přítomno.
Může za to chrchlavé nazvučení kytar, dodávající celkovému soundu stále tu neodolatelnou atmosféru pouštních vichrů, vířících písek do všech stran? Anebo to snad připočtěme na účet silně bijícímu rockovému srdci uvnitř tohoto organismu, jenž se vám na dotaz ohledně případného bypasu kvůli vyššímu věku jen s ironickým úšklebkem vysměje do tváře? Ať je to jak chce, moc dobře to funguje i po dvou dekádách. Snad je to i díky silné vlně retra, které se vkrádá takřka do všech hudebních žánrů, ale jen s tímto vysvětlením si prostě není možné vystačit.
Ex-KYUSS zkrátka nezapoměli skládat velmi dobré, až výborné skladby. Nezapoměli tyto vyzdobit promyšlenými tahy v podobě podmanivé psychedelie a okázalé náklonnosti k rockovým létům šedesátým. Nezapoměli sázet ostré a výbušné songy, které navíc se samozřejmostí sobě vlastní obdaří zamatovatelnými motivy. Naproti tomu na druhé straně ani nezapoměli na delší a členité kompozice, které ve své neskrývané náklonnosti k lehkým omamným látkám přímo zvou na nejeden dobrudružný trip.
Je nabídelní, že mnohí na této nahrávce neshledají nic zajímavého či nového, co by už dávno neměli doma ukryto v drážkách svých hýčkaných desek s logem KYUSS. Je to pravda, ale odmítnout takto poskládaný a atraktivní materiál jen jako přehrávání starých zpěvníků by bylo krajně nespravedlivé. "Peace" je šťavnatou rockovou kolekcí, jež by se v dnešní době a navzdory (anebo možná právě kvůli) důrazu na pevné stonerrockové hodnoty neměla v žádném případě ztratit.
Klip ke skladbě "Sweet Remain" vytvořený fanouškem:
Jednočlenný projekt Kanaďana Jocelyna Galipeaua už dlouho vzývá raně osmdesátkový heavy metal a v současné vlně zájmu o kovové retro může být jeho nové album zajímavým tipem, pokud ovšem snesete, že umělcův pěvecký výkon dokáže občas mírně zatahat za uši.
Pro mě zásadní objev na slovenské scéně a to nejen v neotřelých nápadech, ale i v přístupu k tvorbě v rámci black a death metalu. Korunováno skvostným zvukem ze studia Pulp. A ano, máme v tu zpoždění v tom objevování. Asi rok.
Má to niekoľko dobrých nápadov, ale celkovo mi tu chýba akákoľvek ambícia. Je to celé uponáhľané, miestami aj dosť blbučké, herci žiadna sláva - skrátka taká spotrebná hororová jednohubka. Za návštevu kina to nestojí. 5/10, možno 6/10.
Naprosto unikátní slovenský projekt tematizující aktuální společenská i politická témata. Hudebně založený na žánrové hravosti kombinující alternativní rock, mathrock, jazzové elementy i postpunk.
Kytarista HIPPOTRAKTOR Sander Rom se svou druhou skupinou prezentuje zvláštní rockovou alternativu s nervózní atmosférou a funky prvky. I tvrdší a melodické polohy se objeví. Možná jen pro omezený okruh posluchačů, neboť to smrdí inspirací Mike Patonem.
Mexická odpověď na AMARANTHE. Je to trochu ostřejší, v základu více do deathu, téměř bez čistého mužského zpěvu a méně chytlavých melodií, ve kterých má zase navrch Mörckova parta. Ale je to dobré.
Jak může znít doom metal s blízkovýchodními vlivy, když se urve ze řetězů a nabere na rychlosti a progresi, to ukazuje v Londýně sídlící parta kolem výrazné zpěvačky Niny Saeidi. Tahle hudba nakopává zadele.